Perspectiva
Sovint posem en marxa projectes sense tenir en compte si algú abans ha impulsat alguna activitat similar, sense saber si va donar el resultat esperat o quines van ser les experiències recollides.
Cal incorporar a la planificació de projectes activitats que assegurin que:- Abans d'iniciar el projecte es recullen les experiències anteriors i es disposa de tot el coneixement necessari.
- Durant el projecte es recopilen les experiències rellevants.
- Després de la finalització de les operacions i les activitats es fa una anàlisi retrospectiva i es difonen els aprenentatges que siguin d'interès per a altres equips.
Activitats
- Aprendrem com integrar les diferents fases d'un projecte les activitats que permetin treure el màxim partit de el coneixement disponible i generat.
- Aprenentatge abans:
- Treballarem com identificar el coneixement requerit abans de la planificació de el projecte.
- Aprenentatge durant:
- Practicarem les dinàmiques per a la identificació i recopilació dels aprenentatges que es van produint al llarg de projecte.
- Aprenentatge després:
- Treballarem els processos i dinàmiques més adequats per recopilar i difondre les experiències i aprenentatges que siguin d'interès per a altres equips o futurs projectes.
Conceptes clau
- Coneixement requerit
- Lliçons apreses
- Recull d'experiències
- Anàlisi retrospectiu
- Difusió de les lliçons apreses
Resultats
- Comprendre i saber aplicar les dinàmiques per incorporar el coneixement requerit per a un projecte i per recopilar i difondre les experiències i aprenentatges d'interès.
- Elaboració de el pla per a la gestió de el coneixement i l'aprenentatge a integrar els projectes rellevants de l'organització.
Equip
Comandaments mitjans
Àrees Operatives i de Suport
Àrees Operatives i de Suport
Modalitat
En línia tutoritzat o presencial
Durada
8 hores
4 sessions x 2h
4 sessions x 2h