Treballem a tres nivells:
Definim els reptes a superar amb l’intercanvi d’experiències i la difusió del coneixement.
Definim les accions a dur a terme per promoure espais d’intercanvi d’experiències i la captura i difusió de les millors pràctiques.
Desenvolupem els projectes pilot.
Identifiquem què és el que millor ha funcionat per desprès aplicar-ho en el desplegament de l’estratègia.
Despleguem l’estratègia un cop recollits els aprenentatges generats durant els pilots i revisat el pla d’implantació.
El desplegament de l’estratègia donarà lloc a nous reptes i generarà oportunitats de millora que caldrà identificar i portar a la pràctica.
Analitzem i valorarem el grau de desenvolupament del model actual per conèixer què és el que “funciona” i el que hauríem de canviar.
Identifiquem els coneixements indispensables per assolir els objectius estratègics i avaluem, per a cada un d’ells, quin és el requeriment de gestió necessari.
Es crea per donar resposta a un repte o solucionar un problema concret. Cal integrar el punt de vista del client a l’hora de prioritzar i definir les propostes de millora.
Trobades estructurades i facilitades per donar solució a un repte concret, normalment relacionat amb la millor manera de planificar un projecte o implementar un procés.
Quan una persona s’incorpora a un lloc de treball se li pot assignar un “mentor” que l’acompanyarà en l’aprenentatge durant un temps concret.
Grups de persones que comparteixen una mateixa pràctica professional i que disposen d’un espai de trobada per intercanviar experiències i aprenentatges.
Té per objectiu identificar el coneixement necessari per poder planificar i dur a terme un projecte amb èxit.
Té per objectiu recopilar les aportacions dels participants en relació a un repte adequadament definit. Té un format que facilita la participació i la col·laboració.
No acostumen a tenir agenda prèvia. L’estructura i els temes a tractar els decideixen els participant a la seva arribada. Es recullen les conclusions i els temes tractats.
Recullen aprenentatges i reflexions d’utilitat basades en les experiències de companys. Aconsellen sobre la millor manera de realitzar una tasca o desenvolupar una funció per millorar els resultats.
Converses estructurades, en el format “entrevista”. Tenen per objectiu identificar, capturar i documentar el coneixement i l’experiència d’una persona.
Recull l’aprenentatge d’experiències passades per millorar els processos de treball i la planificació de projectes futurs.
Reunió curta que es du a terme immediatament després d’haver finalitzat una activitat per identificar els aprenentatges que s’hagi pogut produir.
Descriuen la millor manera, fins al moment identificada, per dur a terme una activitat. Recullen els aprenentatges generats per la repetició continuada de la tasca.
Reunions amb caràcter periòdic en les que diferents professionals comparteixen pràctiques i informació sobre temes d’interès comú.
Recullen el coneixement derivat tant d’èxits com d’errades. Cal incorporar-les a l’operativa de treball.
Espai per posar en contacte “l’oferta” i “la demanda” de coneixements. Diferents col·lectius exposen i comparteixen les seves experiències professionals.